tisdag 17 september 2013

Mål

De börjar närma sig fler småmål med vikten ....när jag började jobba så satt kockkläderna löst och efter ett tag så kunde jag ha dom som låg på hyllan. Dom va nämligen en stl mindre =). så de va ett litet mål men ack så glad jag blev och studsa runt =)

sen igår provade jag kjolen från HM i L som jag inte kunde knäppa utan var mer som ett V när jag provade den sist =) ...NU går den igen och ska användas så fort det går ....det är en skir kjol i spets med undertyg i lite ovanknä längd i beige färg och lite glitter/glansig. åå önska min mobil va hemma från lagning så jag kunde visa kjolen ....de får bli senare =)

nu står vågen på 90,1 och min botten vikt någonsin efter operationen 2000 är 89,5 för 4 år sedan efter min bukplastik......så nu kommer snart nästa lilla mål att gå under de ......det stora målet är att nå 70 kg =) ....enligt min shape upp app så ska jag kunna nå det i feb =) vilket är jättekul för då fyller jag även år.

Nästa vecka ska jag börja lägga in simming och styrketräning också =) ska bli skoj att träna musklerna lite extra och strama till sig lite .....har hantlar hemma också jag tänkte använda =)

När jag startade min resa denna gång bestämde jag mig för att detta skulle vara nått för resten av livet så jag började lågt och sen ökade på .....jag börja med att ta bort socker och vetemjöl och hittade andra saker som jag kunde äta istället och annat gotta godis att äta som proteinbollar ......

jag började med motion 3 dagar i veckan ca ....tog det stegvis så att säga .....så jag inte skulle ledsna ....sambon säger de tar 6 veckor att bygga upp en kondition =) så när Utmaningen kom så såg jag chansen att öka så jag började direkt minst 3 km per dag ......och nu är utmaningen igång och den är 3 km per dag minst och minus 7 kg ....den är mellan 26 aug till 21 okt =) och jag har klarat min minst 3 km per dag utom nu när jag är sjuk.

Så jag fortsätter att sätta små mål som är lite lättare att nå inom kort tid och så har jag slutmålet

1 kommentar: