torsdag 12 september 2013

Minipaj med sojamjöl



Paj på sojamjöl :-D riktigt gott blev det :-D
3,5 dl sojamjöl
75 gram kvarg (laktosfri)
75 gram smör (laktosfri)
1 msk vatten
Salt
Blanda och sist vatten. in i kylen 30 min. Blir ca 20 småpajer. gjorde små bollar som jag tryckte ut i små formar. Hade inga folieformar så jag tog mina små Silicon formar. Förgrädda skalen. Ha i det du själv tycker är gott. Jag hade i:
1 burk champinjoner som jag finhacka
4 cm purjolök finhackad
1 vitlöksklyfta
60 g lufttorkad skinka finskuren i små bitar
Stek allt utom skinkan och krydda valfritt.
Blanda allt och lägg lite i varje paj.
Äggstanningen
5 ägg
3 dl mellanmjölk (laktosfri)
Häll lite i varje ...allt räckte till 19 st pajer.
Varje paj ger ca 117 kcal, 8g protein 3 gram kolhydrater, 8 g fett.
Jättegoda och såklart gluten och laktosfria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar