fredag 13 september 2013

Mitt sätt

Detta är mitt sätt att lösa min vardag ....jag blir hungrig ofta och väldigt fort ....resten av familjen hänger inte med. så när vi är ute och åker så har jag pulverpåsar i bilen så jag inte ska köpa "skit".

så jag kör med lite allt möjligt så det passar mig =)

så här gör jag ....
jag använder Endomondo för motion och utmaningen är 3 km per dag minst
Shape up för att hålla koll på Kcal ...jag väger 92,4 och ska äta 1294 kcal för att gå ner 1 kg i veckan.
jag använder mobilklockans alarm till 8-10,30-13-15-17.30-19.30 ca så ungefär då äter jag

går upp 5.15 för att vakan och ge sonen medicin sen kaffe och mina vitaminer och järn
8.00 frukost på jobbet mugcake
10.30 shake (jobbar i kök som kock)
13.00 vanlig lunch i skolan inge potatis/ris/pasta utom ibland typ 1 ggr i veckan och mycket grönt
15.00 mellis kommer hem ca 15.15 så jag äter då ....kvarg, knäcke, frukt nått sånt eller bars, ägg
17.30 vanlig mat med familjen som på skolan mycket grönt protein ingen pasta/ris/potatis utom ibland
19.30 knäcke, shake, mugcake, ägg, kalkon osv

och så cyklar jag till skolan och hem från skolan 2,65 dit och 2,65 hem.......utmaningen va minst 3 km per dag....men försöker cykla hemma också ,...har en runda på 4,60 km här hemma =)

från nästa vecka ska jag försöka börja med gymmet och simma i veckorna =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar